8 Ekim 2013 Salı

Free! - OST / YF Blog Tur

Anime Adı: Free

Bölüm Sayısı: 12

Yayın Tarihi: 4 Temmuz 2013 - 25 Eylül 2013 

Tür: Komedi, Spor, Okul, Slice of Life 

Yazar: Koiji Ohji

Hikaye suyu ve yüzmeyi çok seven Haruka Nanase, etrafında geçiyor. İlkokuldan mezun olmadan önce, takım arkadaşları Makoto Tachibana, Nagisa Hazuki ve Rin Matsuoka ile bir yüzme yarışmasına katılır. Büyük bir zaferin ardından Rin ve diğerlerinin yolları ayrılır.

Lisedeki sıradan hayatları Rin'in Haruka'yı bir yüzme yarışına meydan okuması/davet etmesi ile değişmeye başlar. Yenilen Haruka, arkadaşları Makoto ve Nagisa ile tekrar bir araya gelip, takımlarına Rei Ryugazaki'yi de ekleyerek Rin'i yenmek için Iwatobi Lisesi'nin ilk yüzme kulübünü kurarlar.

Açıkça konuşmak gerekirse ilk önce bu animeyle ilgili yazımı çoğunlukla çemkirerek geçirecektim. Çünkü çoğu erkek gibi önyargı ile başladım ancak önyargılarımın çoğu kırıldı diyebilirim. Sonuçta bu bir yaz animesi ve yüzme ile ilgili. Erkeklerin ilgisini çekmekten çok kadınların ilgilerini çekmeyi amaçladıkları belli. Yalan olmasın bir erkek olarak her bölüm birbirine sarılıp eden çıplak kaslı erkekler görmekten pek hoşnut değildim
ama havuz animesi olduğundan çıplak erkek normal, "daha çok" kadınlara yönelik olduğundan fanserviceye de normal bakıyorum. Sonuçta genellikle shounen ve seinen serilerde de erkeklere yönelik fanserviceler yapılmakta bolca. Sanırım bu paragrafı görünce anime çıktığından beri söylediklerimi görenler kafasına saksı düştü olarak düşünecektir büyük ihtimalle ama mantıklı olarak düşününce bence durum bu. Ha normalde bunları bilerek başlamazdım açık konuşmak gerekirse. Orası ayrı bir mevzu.

Animenin açıklamasını Myanimelist'ten aldık ancak biraz düzenleme yaptığım halde pek iyi bir açıklama olduğunu düşünmüyorum. Kısaca konusuna değinirsem Makoto, Nagisa, Rin ve Haruka ilkokuldan arkadaşlar, ilkokuldan mezun olmadan önce takım olarak yüzme yarışmaına katılıyorlar ve kazanıyorlar. Ancak Rin olimpik bir yüzücü olmak istediğinden dolayı eğitimini sürdürmek üzere Avustralya'ya yerleşiyor. Lise zamanı geldiğinde ise Rin'in Japonya'ya tekrar döndüğü anlaşılıyor ve bunun üzerine Haruka, Makato ve Nagisa Iwatobi Lisesi'nde bir yüzme klübü kuruyorlar. Ancak okuldaki havuzları açık olduğundan ve kapalı bir yüzme havuzunun eğitimlerini yeni bir klüp olduğu için onaylamayan okul yönetiminin gözüne girip yeterli desteği alabilmek için Ulusal müsabakalara girmeye karar veriyorlar. Ancak bu konuda bir sıkıntıları oluyor çünkü müsabakalara katılmak için 4 yüzücü gerekmekte, yani bir kişiye daha ihtiyaçları oluyor ve aramaya başlıyorlar. Uzun bir uğraşın sonunda kohaileri olan, atletizm klübünde bulunan Rei aralarına katılıyor.

Devamı ağır spoiler olacağından ötürü bu kadar yazmam yeterli diye düşünüyorum. Gerçi bu bile biraz çok olmuş olabilir. 

Nagato, Rin, Rei, Haruka ve Makato'nun ortak bir özellikleri var, o da erkek olmalarına rağmen kız isimlerine sahip olmaları. Animedeki tek ana karakter diyebileceğim dişi karakter olan Gou da bir erkek ismine sahip. Açıkçası bunun üzerinde neden hep durduklarını pek anlayamadım. Sonuçta bizde de Muzaffer diye kadın ismi, ya da Çiçek diye erkek ismi olabiliyor.Japonlarda bir anlamı, dalga konusu vs. oluyorsa bu durum açıkçası bilmiyorum ve bilen biri varsa yorum olarak yazarsa sevinirim.

Yazının başında demiştim ya önyargı ile bakılıyor, fanservice çok diye. Açıkçası kendim de yaoi ya da shounen-ai tarzı bir şeye dönüşeceğini düşündüm (Gelecek sezon ne olur onu bilemem.) ancak fanservicelerden arınarak bakıldığı zaman aslında çok güçlü bir arkadaşlık ilişkisinin işlendiği belli oluyor. Açıkçası ben bu animeyi ne kaslı erkekler ne de yüzme ile ilgim olduğundan izledim. O yüzden arkaplanda olan olaylar benim daha çok dikkatimi çekti. Tamam Nagato kıza benzediğinden ve çocuksu hareketlerinden ötürü ters anlaşılabiliyor. Ara ara "ibne misin birader?" diye söylendiğim de oldu.
Seride yüzücü tayfadan en çok sevdiğim karakter Rei oldu benim. Diğerleri zaten yüzmeyi biliyordu ancak bu kısa sürede sıfır yüzme bilgisinden uğraşa uğraşa geldi. Oldukça delikanlı da kendisi.
Kadın karakter görmek neredeyse imkansızdı. Amane-chan sensei ve Gou dışında kadın karakter yok gibi birşeydi. Gou'yu sevdim menejerlik ve ajanlık konusunda oldukça iyiydi. Amane-chan senseinin de ara ara ünlü kişilerden yapmaya çalıştığı alıntılar ve yüz ifadeleri görülmeye değerdi.
Rin ve Makoto'nun da geçmişlerinin de biraz hüzünlü olduğunu söylemeden de geçemeyeceğim.

Bunların yanında çok düz bir animeydi. (Cümleyi çaldığım kişiden özür diliyorum. :P) Yani arkadaşlığın önemini anlamamızı sağladı da en basit shounende bile arkadaşlığa yeterince önem veriliyor zaten. O yüzden izleyiciye pek bir şey kattığını düşünmüyorum. Ha bayan izleyicilerin kas veritabanlarında iyi bir güncelleme olmuştur orası kesin.
Teknik yönden bakarsam da, animenin çizimlerini beğendim. Oldukça göz alıcıydı. Yüzme animasyonları güzeldi. Hatta yüzme bilmeyi bildiğim ama hiç sevmediğim halde içimde bir yüzme isteği oluştu diyebilirim.
Seiyyu seçimi da genel olarak başarılıydı, ama Makoto ve Rin'in seiyyuları değişse daha iyi olurdu diye düşünüyorum. Müzik ve sesler konusuna aşağıda değineceğim.

Genel olarak benim yazım bu kadar. Free! Boş zamanınız varsa, yüzmeye hevesliyseniz bakmanız gereken bir anime. Ama izleyeceğim diye zaman yaratmaya çalışılacak bir anime değil açıkçası.

Animenin müziklerine gelecek olursam Opening'i olan Oldcodex'ten Rage On oldukça iyiydi. Anime açılışından ziyade full versiyonu bence daha iyi. Ayrıca ufak bir bilgi; Opening şarkısını Makato'nun seiyyusu söylemekte.
Ending'i Opening kadar çok beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Toplamda 2 kere anca dinledim animede. Şarkıyı Style Five isimli grup söylüyor. İsmi Splash Free.

OSTleri genel olarak başarılı buldum. Gaza getiren ve hüzünlendiren, eğlendiren müzikler mevcut. Ancak albümde 60dan fazla müzik var ve bazılarını dinlerken "Bu ne zaman çaldı yahu?" dediğim oldu. Tabi özellikle aradığım müziklerde de zorlandım. Youtube'da pek bulamadım OSTlerini o yüzden direkt albüm link veriyorum. Link

"Formal Horror" isimden anlaşılacağı gibi tam korku filmine koymalık. Zaten bu tarz müzik kutusu tarzı yapılan müzikler hep hoşuma gitmiştir.
Çok müzik olduğundan her beğendiğime yorum yapmam oldukça uzun süreceğinden genel olarak animeyle uyumundan ötürü beğendiğim müzikler ; Words That Changed My Life, Aggresive Groove, Sparks Crackled,  Great Nostalgia, Strong Rival Team, Crisis of Life ve Serious Game.

Sürç-ü Lisan ettiysem affola, iyi seyirler.

1 yorum: