4 Ekim 2013 Cuma

Shingeki no Kyojin - Cosplay ve Seiyyu / YF Blog Tur


Anime Adı: Shingeki no Kyojin / Attack on Titans

Bölüm Sayısı: 25

Yayın Tarihi: 7 Nisan 2013 - 28 Eylül 2013 

Tür: Aksiyon, Drama, Korku, Supernatural 

Yazar: Hajime Isayama 

Birkaç yüzyıl önce, insan ırkı Devler tarafından yok edilmek üzereydi. Devler; insanlara oranla çok daha uzun, zekası olmayan, insanları yiyen ve en kötüsü bunu açlıklarını gidermek yerine tamamen zevk için yapan bir ırktır. Hayatta kalmayı başarabilen insanlar ise, devlerin aşamayacağı duvarlar örerek, duvarların içinde güvenli bir şekilde yaşamaya başlar.

Hikaye, insanların huzur içinde yaşadığı 100 yıl sonrasında başlıyor. Genç Eren ve üvey kız kardeşi Mikasa, birdenbire ortaya çıkan çok büyük bir devin duvarı yıkması sonucu şehre giren devlerin yarattığı katliama ve annelerinin ölümüne şahit olurlar. Hikaye Eren'in bütün devlerden insanlık adına intikam alacağına yemin etmesiyle başlar.   


Öncelikle belirtmeliyim ki manga okuyucusu değilim. Daha doğrusu mangayı okuyorum ancak yeni başlayan biri olduğumdan dolayı sadece anime endeksli bir yazı yazacağım.


Shingeki no Kyojin'i yanlış hatırlamıyorsam geçen sene bu zamanlarda tesadüf eseri denk geldiğim bir fragmanı ile tanıdım. O zamanlar izlediğim anime sayısı bir elin parmaklarını geçmezdi ve fragmanı izlediğim zaman ekran başında donakaldım. Fragman beni baya etkilemişti çünkü o dev titan, 3D manevra donanımıyla yapılan hareketleri görünce "Böyle anime de yapabiliyorlar mıymış yahu o.o"moduna girmiştim. Ha şu anki donanımımla görsem o zamanki kadar etkilenmem çünkü o zaman izlediğim en iyi efektli şey One Piece'nin 100lü bölümleriydi ki o bölümlerin de efektleri malum. Gerçi 3D manevra donanımını son bölümde dahi ibretle izledim orası ayrı mesela.


Bu animasyonu yapan ekibe ben şapka çıkartırım.


Ben ilk bölümünden bu kadar gaza getiren bir anime izlemedim sanırım bu zamana kadar. O efektler o müzikler, o hikaye akşı beni benden aldı. Ve anime bir süre yavaşladı, sonra tekrardan gazlandı. Manga ile bir mi gidiyor hikaye bilmiyorum ama anime yavaşlamaya başladıktan sonra (sıkmaya başlamıyor ama) tekrardan gazlanıyor. Seyirciyi sıkmadan hikayenin yavaş kısımlarını atlatmayı çok iyi başarmışlar. Ha ama her bölüm titan kesilmesini bekleyip de bu hikayenin detaylarının anlatıldığı bölümlerde sıkılan çok kişi var. Eğer bu seri efsane olmaya aday bir seri ise, hikayenin önemli her anı yansıtılmalı bence. Mesela flashback yapılan bölüm olmasaydı Mikasa'nın Eren'i neden bu kadar korumak istediğini öğrenebilir miydik? Tabi bu örnekler çoğaltılabilir.

Yalnız benim merak ettiğim bir kısım var. Sanırım animasyon ekibi bazı yerleri ilgi çeksin diye bilerek değişik yapıyor. Bazı titanların koşuşları/hal haraketleri (Biliyorum anormal titan diye geçiyor onlar ama aşağıda bir gif atacağım), Levi'nin Eren'e olan tekmesi, Annie'nin değişik gülüşü, bazı yerlerde eski bölümlerde yayınlanan insan/titanların birebir kullanılması gibi. 


Tamam titan anormal ama animasyonu da anormalin anormali değil mi?

Hikaye kısmına yorum yapmaktan kaçınıyorum yazının başından beri. Çünkü daha izlemeden yazıyı okuyanlar olabilir ve hikaye kısmını spoilersız yazmak oldukça zor. Çünkü internette o kadar çok manga spoilerı veriliyor ki hakkında fanları yüzünden nefret ettiğim serilere ekleyecektim. Ama hikayesi o kadar güzel ki ekleyemedim ve ekleyebileceğimi de sanmıyorum.
Animenin müzikleri MÜ-KEM-MEL. Hatta şu an bu yazıyı Vogel im Käfig eşliğinde yazıyorum ve kendimi başka diyarlarda hissediyorum. Openingleri ve 2. Endingi de oldukça güzel. Hatta bir ara Guren no Yumiya'nın bağımlısı oldum, Youtube'da şarkıyı yükleyen kişi izleyen sayısını arttırdığım için teşekkür edecek falan sanmıştım.

Ayrıca eğer fırsatınız varsa ya da olursa, dev ekran diye tabir edilen televizyon + ev sinema sistemi ve rahat bir koltuk eşliğinde izleyin animeyi. Bir beş bölüm artı ilk bölümü (Tekrardan) bu şartlarda üstüste izledim ve izlemem bitince kurduğum ilk cümle "NERDE LAN BU TİTANLAR BEN DE KESİCEM." şeklinde oldu. Cümleyi büyük yazdım çünkü bağırarak söyledim. O derece gaza getirdi. Tabi bunu başaramadım ve eve döndüğünde kuzenin enseye bir şaplak atarak az da olsa gazımı aldım.

Kendi bölümüm olan Cosplay'e geçmeden diyeceğim özet cümlem iki kelimeden oluşuyor. İzlemediyseniz izleyin. 2012-2013 yıllarında çıkmış en iyi anime bence budur. 2011'i işin içine almam çünkü benim için dünyanın gelmiş-gelecek en iyi animesi olan Steins;Gate var. Daha önceki yıllar için de anime kültürüm yetmiyor açıkça söylemek gerekirse. Neyse cosplay'e geçelim. Yalnız blogun dar bir yapıda olmasından ötürü çok geniş bir içerik yapamayacağım maalesef.

Reika (Japon, F, http://worldcosplay.net/member/87/http://plaza.rakuten.co.jp/reika2010)
Bunun cosplaylerini gördüğümde ilk bunu ekleyeceğim dedim. Gerçekten Levi cosplayını çok iyi başarmış. Jean'in cosplayini de yapmış. Ama kendisi bir kadın. Nosebleed yaşayacak varsa bu gerçeğe göre yaşasın.































Mon (Tayvan, F, http://worldcosplay.net/member/monpink/ http://blog.yam.com/user/monpink.html)
Kendisi Mikasa'nın cosplaylerini yapmış ve çok da güzel yapmış. Gerçekten güzel, sanki askeriyenin kıyafetini giymek için yaratılmış gibi. Levi ve Eren cosplayleri de yapmış ancak Mikasa çok daha iyi olmuş bence.


















Lilian Stark (Çin, F, http://worldcosplay.net/member/lilysoup/http://weibo.com/yidutangjie)
Kendisi Hanji Zoe cosplayi yapmış. çok güzel olduğunu söyleyemeyeceğim ancak atacağım ilk fotoğraftaki ortamı başarılı buldum.


















Slinky (Yeni Zelanda, F, http://worldcosplay.net/member/3288/http://sstg.deviantart.com/)
Açıkçası sadece Armin cosplayı koyuyorum bunu. Çünkü yapılmış Armin cosplaylerinin neredeyse hiç birini beğenmedim, bir tek bunu beğendim ancak bunun da diğer cosplaylerinin pek başarılı olduğunu söylyemem.














Blooming (Tayvan, F, http://worldcosplay.net/member/116239/)
Büyük bir hevesle Sasha'nın cosplaylerini aradım ancak pek umduğumu bulamadım. Ama bulduklarımın en iyisi bu Tayvanlı abla. En azından ekmeği güzel.





















Biraz da yapanların adını-sanını bilmediğim ama hoşuma giden cosplayleri paylaşıp cosplay konusunu bitiriyorum.



































(Bu işin makarası tabi.)






















Kendi konum olan cosplayi bitirdim; ancak Burcu'nun şu an laptopu olmadığından dolayı yarın yazması gereken seiyyu konusunu da ben aldım.

Yuki Kaji (Eren) : Serimizdeki yağız delikanlı olan Eren'in seiyyusu Yuki Kaji'yi Bakuman'da Tatsurou, Blood Lad'da Hydra Bell, Fairy Tail'de Lyon ve Magi'de Alibaba olarak dinledim. Açıkçası saydığım kararkterlerle Eren'in sesi arasında pek bir bağ kuramadım ve şaşırdım ancak oldukça başarılı bir iş çıkarmış. Eren gibi ciddi bir karaktere çok iyi gitmiş.

Yui Ishikawa (Mikasa Ackerman): Yui Ishikawa seiyyuluk kariyerine yeni başlamış biri. O yüzden daha önceden hiç bir rolünün olduğu animeye denk gelmedim. Ancak sesini çok beğeniyorum ve geleceğinin olduğunu düşünüyorum. Özellikle Arumin diye Armin'e seslenmesini çok seviyorum.

Maria Inoue (Armin Arlert): Armin'in sesini ilk duyduğumda bir kadının seslendirdiğini anlamıştım. Ancak Armin'in karakterine güzel giden bir sesi var. Ayrıca animenin başında ve sonunda konuşurken o kasvetli havayı genel olarak güzel yansıtıyor. Kendisini bir tek Highschool of the Dead'den Rei olarak dinlemiştim ve sesini oldukça beğenmiştim o zaman da.

Hiroshi Kamiya (Levi): Bu adamın sesine hastayım işte. Çok karizmatik bir sese sahip. Levi'nin boyuna sesi biraz fazla kaçmış ama karizmasıyla kurtarmış. Angel Beats'den Otonashi, Durarara!!!'dan Izaya ve One Piece'den Trafalgar Law ayrıca kendisi. 

Yuu Kobayasi (Sasha Blouse): Fanboyu olduğum kadın seiyyulardan biri. Sasha'yı da karakter olarak sevince bir de Sasha fanboyu yaptı beni sağolsun. Kendisinin sesi sapık kadın karakterlere cuk diye oturuyor ve şu ana kadar bütün rollerde kendisinin olduğunu anlayabildim. Bleach'den Hisagi, Fairy Tail'den Daphne, Gintama'dan Sarutobe, Higurashi no Naku Koro Ni'den Satoshi, Seitokai Yakuindomo'dan Naruko, Steins;Gate'den Urushibara olarak dinledim kendisini ve hepsini başarıyla seslendirdiğini rahatlıkla söyleyebilirim.

Paku Romi (Hanji Zoe): Her seiyyuya da iyi, çok güzel, seviyorum dedin diyeceksiniz ama Paku Romi'ye de sırf arkalara kaldı diye haksızlık yapamayacağım! Paku Romi de en sevdiğim seiyyulardan birisi, hatta Top 5'ime rahatlıkla oynar. Hatta kendisini dinleyip de sevmeyen birini görmedim bu zamana kadar ben. Bleach'den Toshiro, Beelzebub'dan Fabas, Full Metal Alchemist'den Edward Elric, Nana'dan Nana, Naruto'dan Temari, One Piece'den Shyarly olarak da dinleyebilirsiniz kendisini.

Yazım bu kadar. Burcu'nun da konusunu yazdığımdan dolayı iyi oldu mu emin değilim ama umarım beğenirsiniz.

2 yorum:

  1. 3D manevre ekibiyle ilgili paylaştığın gif beni benden aldı :3 sırf o aleti kullanmak için snk evrenine geçiş yapıp dönebilirim :3
    Cosplay konusuna gelirsek de... Lanet olası cosplayerlar!! Bu kadar iyi yapmak zorundalar mı şu işi -.- Hatta bu SnK cosplayleri o kadar iyiydi ki sevmediğim (Jean mesela) karakterleri bana sevdirdi, onlara farklı gözlerle baktırdı bana o.O e.g; http://media.tumblr.com/036101f34df3da1bda6b7d08eb833090/tumblr_inline_msi2012qze1s8i56q.jpg
    son olarak, ellerine-beynine sağlık, beğendim yazıyı sam! :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de yazıyı yazarken ara ara o gife kitlendim, keşke titan olaydı da keseydim moduna girdim. :3 Ya aslında benim de gördüğüm güzel cosplayler vardı da isim olarak yapanları bulamadığımdan sıkıntı çektim hep -.-

      Sil