23 Aralık 2013 Pazartesi

Steins;Gate: Fuka Ryouiki no Dejavu / YF Blog Tur

Anime Adı: Steins; Gate: Fuka Fyouiki no Dejavu

Tür: Sci-Fi, Aksiyon

Yazar: Nitro+
Film, anime serisinden bir yıl sonrasını anlatıyor. D-Mail'in keşfiyle, geçmişe gönderilebilen mesajlar sayesinde, çeşitli "Dünya Çizgilerinde" yaptığı yolculuklar sonucu,  Rintarou Okabe; arkadaşlarının ölmediği, geleceğin SERN tarafından yön bulduğu için zaman makinesinin hiç icat edilmediği "Steins Gate" çizgisine ulaştığını düşünmektedir. 

Fakat, Rintarou yaptığı yolculukların etkisini hissetmeye başlar ve bunun sonucu tarihten yok olur. Büyük bir zorluklarla kurtardığı Kurisu Makise dışında kendisini hiç kimse hatırlamamaktadır. Şimdi Rintarou'yu geri getirmek Kurisu'nun görevidir.


Blog turdaki veya yazıyı okuyanlardan çok daha fazla anime izlediğimi iddia edemeyeceğim ancak Steins;Gate'in serisinin benim kalbimde ayrı bir yeri vardır. İzlediğimden beri her zaman en sevdiğim yapım olduğunu dile getirdim ve sanırım getirmeye de devam edeceğim. Filmin haberini gördüğüm ilk an beni inanılmaz bir heyecan kaplamıştı. Tabi Japonya'da sinemalarda gösterildikten yaklaşık 6 ay sonra bizim izleyebilecek olmamız da üzücüydü. Aralık geldiğinden beri de gün sayıyordum çıksa da izlesek diye, en sonunda çıktı ve Selinle birlikte hem izledik hem de çevirisini yaptık.



Ben birşey izlemeden önce konusunu okumayı sevmem. Hiçbir şey bilmeden izlemek benim için olayın gizemini daha da arttıran bir unsur. O yüzden filmin konusunu da okumamıştım ancak duygusal olacağına dair bir düşüncem vardı. Çünkü aksiyonlu bir şey yapsalar filme sığdıramayacaklar diye düşündüm. Ha bu filmi gelebilecek ikinci bir sezonun başlangıcı şeklinde yapamazlar mıydı? Yapsalardı, ah keşke yapsalardı da hem duygusallık daha az olurdu hem de en sevdiğim yapımın 2. sezonunun geleceği için sevinirdim. 


Filme gelirsek, 25. bölüm olarak yayınlanan OVA'nın devamı niteliğinde çekilmiş. Açıkçası OVA'yı beğenmiş ama fazla amaçsız bulmuştum ki bu filmle bağlamaları güzel oldu. Film Kurisu'nun Amerika'dan Japonya'ya gelmesiyle başlıyor. Aynı seride olduğu gibi ilk başlarda hiçbir şey olmuyor ancak olanlar filmin sonuna doğru oluyor. Ama o filmin hiçbir şey olmayan yaklaşık 50-60 dakikası bile su gibi geçti izlerken, bir kere bile ne kadar kaldı diye bakmadım. Gerçi ben bu hayranlıkla 30 saat halı yıkasalar sıkılmadan oturur izlerdim diye düşünüyorum orası ayrı bir hikaye. 
Film Okarin'in Reading Steiner'ının etkisiyle kendi dünya çizgilerinden kaybolmasını ve Kurisu'nun onu kurtarmasını anlatıyor. Seri ile çok benzer bir senaryo. Seride de Okarin'in amacı Kurisu'yu kurtarmaktı. 
Bütün karakterleri serinin sonundaki halleriyle görebiliyoruz. Mayuri'den "Tutturu~" duymayı özlemişim. Ama sonu biraz olup bittiye gelmiş gibi gözüküyor. Tabi spoiler vermeden anlatmak imkansız gibi o yüzden filmi izledikten sonra bana katılacağınızı düşünüyorum.
Dediğim gibi film duygusallık üzerine kurulu daha çok. O yüzden duygusal şeyleri sevmeyenler pek hoşlanmayabilirler. Ben de pek hazzetmem duygusallıktan ancak Kurisu ile Okarin çifti Bakuman'daki Mashiro ve Azuki çiftinden sonraki en sevdiğim çift olduğundan ötürü biraz tolerans gösterebiliyorum duygusallıklarına :') Shoujolardaki gibi çocuksu ilişkiler değiller en azından.
Toparlamam gerekirse Steins;Gate severlerin kaçırmaması gerektiğini düşündüğüm bir film. Ben çok beğendim ancak serisinin havası tam yok. Beğenmeyenler de olacaktır ama seviyorsanız gidip izleyin bence!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder