7 Mayıs 2014 Çarşamba

Pupa | YF Blog Tur

Anime adı: Pupa
Bölüm Sayısı: 12
Gösterim Tarihi: 10 Ocak 2014- 28 Mart 2014
Tür: Fantastik, Korku, Shounen, Psikolojik
Yazar: Sayaka Mogi

" "Ölüm" ve "hayatın" kardeşleri Utsutsu ve yume Hasagawa'nın birden bire kendilerini yapayalnız bulmalarının hikayesi. Bir gün, Yume gizemli kırmızı bir kelebek görür ve vücudu bir metamorfoz geçirerek, insanları yiyen bir canavara dönüşür. Utsusu, küçük kız kardeşini normale döndürmenin yollarını aramaya başlar."



------------------------------------------------------------
Geçen Noragami yazısında bu seri hakkında ne yazacağımı bilemiyorum yazmıştım ancak Pupa hakkında ne yazacağımı gerçekten bilmiyoruım.

Seriyi çevirmek gibi bir hata yapmamış olsam (Ki konusunu beğenip çevirmek istedim benim suçum değil.) hiç yapmadığım bir şey yapıp 2. bölümde bırakır ona göre yazardım muhtemelen. Mangasına bakmasam ve sansürler olmasa sevebilirdim aslında seriyi. En azından "Nasıl yerde bitti lan?!" moduna girip mangasına bakardım ve burada az da olsa övüyor olabilirdim. Ama daha ilk bölümdeki sansür beni direkt olarak mangasına bakmaya itti. Ama burada da bir sorunla karşılaştım ki 14. bölümden sonra İngilizce'ye çevrilmemiş mangası, ayrıca ilk 14 bölüm çevirisi de bi acayip. O yüzden ne animesinden ne de mangasından keyif alabildim kısaca. Ancak mangasının çizimleri oldukça güzel. Animesinin çizimleri de aslında ürkütücü diyebilirim, ama tabi çoğu sansürlü olduğu için bir şey anlayamıyoruz.
Opening şarkısını sevdiğimi söyleyebilirim. Sıkıntıdan "pyupa pyupa" derken headbang yapıp kendi çapıumda seriyi eğlenceli kılıyordum. Tamam kötü anime yaparsın, mangakanın oyununa gelmişsindir yalnızca manganın reklamı olsun diye kötü yaparsın anlarım da bir bölüm boyunca neden kız yalnızca abisini yer ve "onii-chan" der? Hatırlıyorum da o bölüm 20 satır gibi gelmişti. 18 satırı falan onii-chan'dı. Kalanları da çok lezzetli falan. Bu nedir allasen? Yalan olmasın beleş et bulsam ben de yumulurum 3 öğün muhtemelen de bari biraz sofra adabı öğren be kızım.görmemiş gibi abisinin üstüne çıkıp son yemeğiymiş gibi yiyor. Vegan olsam izlemezdim bu seriyi muhtemelen. Gerçi onlar hayvanlarla alakalı ama abisinin de hayvandan pek farkı kalmadı gözümde seriyi izlerken. Ayrıca muhtemelen mangakanın kızkardeş fantezisini de herkes fark etmiştir. Tamam kardeş fantezisi yap da abisini yemeden önce yalamak nedir arkadaş? 
Çocuklar bakmasın diyeceğim de baktınız artık.


Farkettiyseniz konu üzerine bir şey yazmadım bile. Çünkü yazamıyorum. Çünkü konu yok. Aklıma Vizontele'deki "Baba akü yok." muhabbeti geldi şu an yazarken. Baba konu yok. Aslında var da çalmışlar. Gizemli kadın abla geldi, kız canavara dönüştü falan.Eee? Devamı yok. Bildiğimiz kadarıyla yok en azından. Kardeş fantezisini kadın ablayı kullanarak ileri boyuta taşıdıklarını da fark etmişsinizdir muhtemelen. 
Serideki en hoşuma giden şey bazı şiddet sahnelerinin ayıcıklarla gösterilmiş olmasıydı. Bana orijinal geldi bu fikir, bilmiyorum başka bir yerde de kullanıldı mı ama hoşuma gitti. 
Aslında madem manga tanıtımı yapacaksın, yap 2-3 bölümlük OVA da düzgün olsun bari, insanlar da meraklanıp mangaya baksınlar. 12 hafta boyunca kız toplam kaç kilo et yiyecek diye düşünerek izledim şahsen, ne mangayı okumak aklıma geldi (Pek anlamadığım için sonradan tekrar okumak istemiştim de vazgeçtim açıkçası anime böyle gidince) ne de başka bir şey.
Fark ettiyseniz şu an yazıyı sadece uzatmak için yazıyorum çünkü yazacak pek bir şey yok. O yüzden bu seferlik kısa kesip size de işkence çektirmek istemiyorum. Vaktiniz gani ganiyse, toplam 40 dakikamı yiyişen (baya yemek manasında) kardeşlere ayırmak için can atıyorum diyorsanız izleyin ama yoksa izlemeyin. Benim gibi duygusal davranıp animelere 6 puandan aşağı veremeyen biri bile (Tonari no kaibutsu-kun'a 5 vermiştim, çünkü gram ilgi alanım değildi o yüzden.) bu seriye sırf emekten dolayı 4 puan vermişse pek yanaşmayın derim.

Bu yazıyı daha turu kararlaştırdığımız gün yazıp bugüne otomatik göndermeye ayarlamıştım tur zamanı yazıp gönderemeyeceğimi bildiğim için. (Bir şekilde yaptım ama nasıl yaptığımı bile hatırlamıyorum umarım sorun çıkmaz.) Başka bir seri olsa bir şekilde fırsat bulup düşüncelerimin son haliyle yazı yazmak isterdim ancak Pupa için düşüncelerimin değişeceğini düşünmüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder